недеља, 20. јун 2021.

Lucky (2020)

 

Režija: Natasha Kermani

Scenario: Brea Grant

Uloge: Brea Grant, Hunter C. Smith, Kristina Klebe, Kausar Mohammed, Dhruv Uday Singh, Yasmine Al-Bustami, Leith M. Burke



Život u strahu može uzeti danak na vašem mentalnom stanju, a kolektivni stres koji žene osećaju neće biti rešen na jednostavan način. Ove teme istražuju rediteljka Natasha Kermani i scenaristkinja-glumica Brea Grant u filmu Lucky. Film polaže karte na sto odmah na početku. Ako mislite da ste videli sve što možete videti u pogledu horor filmova u kojima muškarci nasumice napadaju žene, razmislite ponovo nakon što odgledate ovaj film.



May (Brea Grant) je autorica samopomoći koja živi sa suprugom Tedom (Dhruv Uday Singh), koji deluje kao simpatičan momak. Jedne noći, misteriozni maskirani čovek upada u njihovu kuću i pokušava da ubije May, ali nakon što ga Ted udari, uljez nestaje. Nakon događaja, Ted i ljudi oko May ponašaju se neobično povodom napada - kao da se nije dogodilo ništa neobično. Sledeću noć maskirani čovek se ponovo vraća i to se ponavlja iz noći u noć, i dok se bori za svoj život, May pokušava da otkrije zašto joj se to stalno dešava.



Publika će u ovaj film ući sa brojnim pitanjima u glavi. Da li je May zaglavljena u vremenskoj petlji? Alternativna stvarnost? Osim što je glumila, Grant je napisala scenario i gura svoj lik na ivicu, zdrave pameti, života i smrti. Od samog početka spremna je da se zaštiti od ove gotovo nepoznate pretnje koja se iznenada pojavila u njenom životu. Nema odgovora zašto je misteriozni ubica vreba ili kako se iznova vraća iz mrtvih. Grant i Kermani nikada ne osećaju potrebu da objašnjavaju svet koji su stvorili. Umesto toga, ostavljaju vas da polako tonete s May u njen sirupast, snovit užas.



Čini se da nikoga nije briga za pronalaženje njenog napadača i ljudi koji bi trebalo da pomognu u pružanju pomoći, to ne čine. Umesto da slušaju šta ona zapravo govori, policajci, detektivi, socijalni radnici, čak i njena porodica neprestano preusmeravaju razgovor i fokus nazad na nju. Ali u ovome se krije dublja poruka filma. Kermani i Grant stvorili su svet koji je samo preuveličao stvarnost u kojoj živimo. Svako zanemarivanje May i njenih osećanja pojačano je plavim tonovima koji se prožimaju u svakoj sceni - ovo je apatičan svet u kome živi May, koji nažalost odražava naš vlastiti.



Dok maskirani ubica u početku oduševljava, publika postaje utrnuta od njegovih napada. To nije zato što nisu kreativni trenuci ili zato što on ne zastrašuje, već zato što znate šta će se dogoditi. Srećom, Lucky vešto uključuje i druge zbunjujuće elemente koji dolaze u pravim trenucima kako bi se izbegao bilo kakav osećaj monotonije. Zbog toga lik maskiranog čoveka koji se pojavljuje neprekidno nije mana filma, već izvrsna upotreba koraka koji vas pomera u sledeći odeljak priče i priprema za uznemirujuću promenu. Klaustrofobičan osećaj je uvek prisutan a film se može pohvaliti i odličnom upotrebom fizičkog prostora da stvori osećaj zagušljive napetosti, istovremeno osiguravajući da se May oseća opasno izložena i nezaštićena među zidovima i vratima. Kermani poštuje priču i smešta je u normalniji vizuelni okvir. Takođe, pruža nekih sjajnih sekvenci i snimaka kamere, posebno tokom scena sukoba. Uprkos, nekim teškim temama na koje film sugeriše, poput nasilja nad ženama i trauma, Kermani je stvorila zabavno okruženje u koje se Grant može prepustiti, a rezultati su magični. 



Lucky nije najradosnije iskustvo gledanja - sporo je i nudi malo odgovora - ali se odražava na teret koji nosi žena, koristeći zlostavljanje kako bi ispitala kako se ženska osećanja tako lako zapostavljaju. Grant je napisala inteligentan scenario koji se koleba između trilera i povišenog horora, a Kermani režira priču nepokolebljivo, ostavljajući publici osećaj da nikada neće biti sigurni i da je to nešto što moramo prihvatiti. U konačnici, Lucky je sasvim solidan film, koji pre svega zahteva da se o njemu razmišlja pa tek onda sve ostalo.

Ocena: 7/10.

Нема коментара:

Постави коментар